Pagina's

woensdag 4 februari 2015

Facebook Art Challenge, dag 3


Op mijn Facebook pagina vandaag, de Facebook Art Challenge, dag 3.

Gisteren de werken met Zentangles, vandaag door naar het vilt.
Voor mijn sieraden gebruikte ik synthetisch vilt.
Dat wekte mijn interesse voor het vilten, zowel naaldvilten als nat vilten.
Een nieuw experiment, met verschillende materialen, wol, maar ook zijde en Angelina vezels.

 

Op de foto hierboven een verzameling van de diverse proeven die ik gemaakt heb.
Al doende kwam ik er achter, dat ik andere dingen toe wilde voegen aan het vilt.
Bijvoorbeeld rubber, papier, hout, kralen. Ook wilde ik er met naald en draad op werken, en er sieraden mee maken. Op dit blog heb ik al geschreven over de vilten sieraden en het een en ander laten zien.
Hieronder armbanden in vilt, gecombineerd met andere materialen.

 Een armband in naaldvilt, papier met tekening, afgelakt, afgewerkt met opgenaaid papierdraad.



Naaldvilt armband, rand afgewerkt met papierdraad. De vlakjes op de armband zijn gesneden uit berkenbast, dat hier voor het haardvuur volop aanwezig is. Over de berkenbast is bronsgaas genaaid.




Een voorbeeld met kralen en borduurwerk.



Met randen, gemaakt van vloeibaar  rubber, en spiralen van papierdraad.











1 opmerking:

Beth zei

You do such imaginative work and I love the couched thread shapes. Bravo!