Pagina's

dinsdag 21 april 2015

Vrij borduren, steek voor steek


Hij was al even te zien in mijn post van 2 weken geleden over de expositie in de bibliotheek van Rødberg, de paarse tas, met een klep van vrij borduurwerk.


De ondergrond van de klep is Tyvek, waarop met de naaimachine zijde en wol is genaaid.
Op die manier 4 lapjes genaaid van ongeveer 15 x 20 centimeter.
Deze lapjes vervolgens in stukken geknipt, 4 stukken per lapje, met het idee er een hele grote punten ketting van te maken.


Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, en de lapjes lagen er maar. Begin maart zijn we voor tien dagen naar Andalusië geweest en heb ik de lapjes meegenomen, samen met een hoop borduurspullen en een stuk sneeuwgeverfde organza, waar ik de lapje op kon naaien.





Geen idee wat ik ging maken, maar wel iets om handen voor 's avonds of bij slecht weer.
Dat slechte weer hebben we niet gehad, maar er is toch iets ontstaan, namelijk een klep van een tas.




Eenmaal thuis druk verder gewerkt, mijn kraaltjes opgezocht en de klep steeds verder vorm gegeven.





De ronde, houten schijf gekleurd met kleurpotlood en glaskralen en papierdraad toegevoegd.
Paars fluweel, een lap die ik al jaren mee verhuis en eindelijk een bestemming heeft gekregen.
Alles omgezoomd met organza zijde, en met de hand en machine aan elkaar gestikt.


De binnenkant van de klep ook nog afgewerkt met handgeverfde zijde en een mooie voering er in gezet.
Het hengsel om rubber heen gemaakt, met dit resultaat. De kleur fluweel op onderstaande foto klopt, zo paars is de tas.





18 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een beeldschone tas Eke. Wordt de tas waar je nu mee bezig bent óók zoiets? Ria.

Eke zei

Ja en nee Ria, wel heel veel vrij borduurwerk, maar op een andere manier. En het wordt een ander model. ben in de laatste fase er mee, denk ik. Als die klaar is, zet ik hem ook op het blog. En dank voor je compliment!

Jyzzbyjolan.blogspot.com zei

Prachtig....!

els zei

Schitterend Eke, Wat een pracht exemplaar. Het is een waar kunstwerk.

Carmina zei

Wonderful, I love it!

Unknown zei

Een mooi resultaat, in het echt ziet het er nog veel male beter uit.
Aan de volgende tas wordt alweer gewerkt.

Henriët zei

mooi en inspirerend!

Eke zei

Dank je wel Marlien, kan je niet via de mail beantwoorden, dus doe het zo.

Eke zei

Dank je wel Huib, kan je niet via de mail beantwoorden, dus doe het zo.

Eke zei

Thank you very much Carmina, I can't answer you by email, so I do it this way.

Eke zei

Dank je wel jyzz apArt, kan je niet via de mail beantwoorden, dus doe het zo.

Marlien zei

Als je het hier doet krijg ik automatisch een mailberichtje hoor ;-)

Eke zei

Dank je, dat wist ik niet. Heb het uitgeprobeerd met mijn man, die kreeg niks. Maar blij dat je gereageerd hebt, dan weet ik hoe ik het kan doen. Hartelijke groet, Eke

Marlien zei

Rechtsonder het invulvskje staat Melding sturen
Als je dat aanvinkt dan krijg je bericht

Eke zei

Inderdaad, dat is zo, nogmaals bedankt!

Beth zei

That is absolutely so gorgeous. The creativity in the beading and needle work is amazing. Great job!!

Anita zei

Echt een prachtige tas, Eke.

Eke zei

Dank je wel, Anita