Pagina's

dinsdag 3 februari 2015

Facebook Art Challenge, dag 2

De werken die ik vandaag laat zien in de FB Art Challenge, zijn geïnspireerd door het Zentangle tekenen. Een aantal jaren geleden ben ik daar intensief mee bezig geweest, op mijn eigen manier.
De herhaling van patronen werkt zeer rustgevend. Ik heb de motieven verwerkt in sieraden, en ook veel gekleurde Zentangles gemaakt,.

Op Facebook laat ik alleen zwart/wit uitvoeringen zien, hier voeg ik er een paar kleuren afbeeldingen aan toe. Zoals de naam van mijn blog al zegt, ik heb wat met kleur...

Eerst de zwart/wit tekening die op Facebook te zien is. Begonnen met een paar lijnen linksonder en daar is dit uit gekomen...


De tekeningen zijn gemaakt met pen op papier, de gekleurde versies hieronder zijn ingekleurd met kleurpotlood en viltstift.




Sieraden, gemaakt met Zentangle motieven. De ketting is gemaakt van vlieseline-papier op vilt.
Eerst een laag acrylverf, daarna met pen de tekeningen gemaakt, een harder erover om de tekeningen te beschermen, delen uitgeknipt en, samen met delen bewerkt brons op een draad genaaid en er een ketting van gemaakt.



En in kleur...





 Natuurlijk ook een armband, daar ben ik gek op. Ook hier vlieseline-papier op vilt, zoals de ketting boven.





3 opmerkingen:

els zei

Wat een prachtige tekeningen Eke en op de sieraden ben ik helemaal verliefd.

Unknown zei

Een paar voorbeelden uit de top zentangle collectie van Eke,
misschien later nog een uitgebreidere inkijk.

Beth zei

You have done beautiful work and the necklaces are wonderful!!